英語マラソン

英語マラソン

~スタディサプリ630時間&オンライン英会話1300分の筆者の体験談サイト~

アヴリルのGive you what you likeを和訳してみた(youtube貼り付けあり)

 【Give you what you like】

www.youtube.com

【和訳】

Please wrap your drunken arms around me

(酔った腕で私を抱きしめて)

And I'll let you call me yours tonight

(今夜は私をあなたの女と呼んでいいよ)

'Cause slightly broken's just what I need

(私の必要(大切)なものが少し壊れてしまったから)

And if you give me what I want, then I'll give you what you like

((けど)もし私の欲しいものをくれるなら、あなたの好きなものをあげる)

 

Please tell me I'm your one and only

(私が1番大切か教えて)

Or lie and say at least tonight

(嘘でも今夜まではそう言って)

I've got a brand new cure for lonely

(寂しさを癒す新しい治療法なら持っているけど)

And if you give me what I want, then I'll give you what you like

(もし私の欲しいものをくれるなら、あなたの好きなものをあげる)

 

〈サビ〉

When you turn off the lights

(あなたが電気を消したら)

I get stars in my eyes

(私は目を輝かせる(有頂天になる)

Is this love?

(これは愛なの?)

Maybe someday

(いつの日か)

So don't turn on the lights

(だから電気をつけないで)

I'll give you what you like

(あなたが好きなものをあげるから)

 

Emotions aren't that hard to borrow

When love is a word you've never learned

(愛を知らない時でも、その感情を借りてくるのは難しくないけど)

And in a room of empty bottles

(空っぽのボトルだらけの部屋で)

If you don't give me what I want, then you'll get what you deserve

(あなたが欲しいものをくれないなら、私もそれなりの対応になる)

 

When you turn off the lights

(あなたが電気を消したら)

I get stars in my eyes

(私は目を輝かせる(有頂天になる)

Is this love?

(これは愛なの?)

Maybe someday

(いつの日か)

I've got this scene in my head

(頭に状況が浮かんでいる)

I'm not sure how it ends

(どんな終わり方をするかよく分からないけど)

Is it love?

(これは愛なの?)

Maybe one day

(いつの日か)

So don't turn on the lights

(だから電気を消さないで)

I'll give you what you like

(あなたの好きなものをあげるから)

 

I'll give you one last chance to hold me

(私を抱く最後のチャンスをあげる)

If you give me one last cigarette

(あなたが、最後のシガレットをくれるなら)

But now it's early in the morning

(夜は明けているけどね)

Now that I gave you what you want, all I want is to forget

(あなたが欲しいものをあげたけど、いまは全てを忘れたい)

 

〈以下サビなので同じ和訳〉

When you turn off the lights

I get stars in my eyes Is this love?

Maybe someday

I've got this scene in my head

I'm not sure how it ends

Is it love?

Maybe one day

So don't turn on the lights

I'll give you what you like

 

※勉強の一環で和訳してみました。

※ニュアンス等が不適当な場合もありますのでご了承ください。